How To Cover Up Every Type Of Acne, According To A Makeup Artist

Setiap mengasingkan dari kes yang teruk jerawat ditunjukkan oleh dipenuhi bulatan hitam, dan diasingkan daripada jangkitan di biasanya steril tisu dan darah ditunjukkan oleh terbuka lingkaran merah. Korelasi kelompok dengan biotype, PFGE jenis, dan tly dan camp5 alel ditunjukkan di sebelah kanan. Penglibatan jerawat Propionibacterium dalam patogenesis jerawat telah menjadi kontroversi.

Penyelidikan menunjukkan bahawa jerawat di belakang anda adalah disebabkan oleh sebab-sebab yang sama ia akan keluar pada wajah anda. “Utama patogenik faktor yang menyebabkan jerawat yang sama tanpa mengira lokasi—minyak dan sel-sel kulit mati boleh menyekat liang dan membawa untuk bakteria P. jerawat terlalu cepat dan radang,” jelas Dr. Sejal Shah, pengasas SmarterSkin Neurologi. “Faktor lain yang bisa memainkan peranan adalah hormon, nutrisi, tekanan atau geseran di belakang, kulit dan produk rambut yang menyumbat liang, keringat, dan beberapa ubat-ubatan.” Hormon jerawat adalah masalah kulit yang biasa, dan produk penjagaan kulit boleh memainkan peranan besar di mengurangkan sampingan kesan-kesan wabak. Dalam rawatan wabak hormon jerawat, ia adalah penting untuk mengawal minyak berlebihan dihasilkan oleh kulit.

Menariknya, ada resiko dari infeksi hampir tiga kali lebih tinggi jika bahu arthroplasty dilakukan selepas trauma, dan tidak setelah yang berharga untuk pembedahan. Ia telah sekali lagi telah menunjukkan bahawa terbalik endoprosthetics meningkatkan risiko jangkitan dengan P. jerawat. Usia muda juga dikenal sebagai faktor risiko, dengan setiap tahun menyebabkan 5% pengurangan risiko dengan usia. Indeks massa tubuh dan kencing manis, yang biasanya dikaitkan dengan peningkatan risiko jangkitan, tidak diklasifikasikan sebagai faktor risiko . Ia adalah jelas dari literatur yang pasien yang paling berisiko P. jerawat jangkitan adalah orang-orang muda, orang-orang, orang-orang yang telah menjalani atas anggota pembedahan dan orang-orang yang telah menjalani pembedahan selepas trauma. “Bacne”, pendek untuk kembali jerawat, dapat disebabkan oleh berbagai masalah.

ACNES

Ia mengikuti pengedaran kelenjar dalam badan, dan oleh itu bentuk di muka , sepanjang garis rahang, leher, dada dan kembali . Penyakit yang menyatakan dirinya sebagai putih komedo, kepala hitam, sederhana jerawat atau radang jerawat. Patogenesis jerawat adalah rumit; Ini terjadi akibat hormon ketidakseimbangan, yang membawa berlebihan air yang tinggi, disertai dengan hyperkeratinization folikel saluran. Pengumpulan kulit mati dan lemak membuka jalan untuk Cutibacterium jerawat (C. jerawat) folikel meningkatkan penjajahan dan seterusnya melepaskan radang mediator . Ini produk boleh mengganggu folikel dinding dan menyebabkan radang oleh neutrophil chemotaxis .

Terma jerawat dan jerawat yang digunakan seiring untuk menggambarkan kecil hyperkeratotically liang tersumbat di kulit. Ia berlaku apabila kelenjar menghasilkan terlalu banyak air yang tinggi dan menyumbat liang dengan campuran minyak dan sel-sel kulit mati. Hyperkeratinization kulit, radang dan kehadiran anaerobik diphtheroid bakteria boleh juga menyebabkan jerawat. “Ini adalah pilihan yang terbaik untuk pembersih jika anda memiliki kombinasi jerawat dengan tersumbat liang dengan whiteheads dan bintik hitam dan radang dengan jerawat yang lebih besar pink atau merah jerawat,” dia berkata.

Setelah yang baik kulit rutinitas di tempat adalah kunci untuk membantu menjaga berlebihan minyak di bawah kawalan, kemasukan bahan-bahan seperti teh akan menyelidiki jauh ke folikel dan mengelupas hentaman busi untuk pengelupasan kulit-membatasi jerawat. Menggunakan produk yang mengandungi bahan-bahan untuk bekerja dengan alam microbiome kulit juga mempunyai kesan yang besar. Dengan mengeluarkan P. jerawat, yang menyebabkan wabak, semasa meninggalkan bakteria baik pada kulit utuh untuk melawan radang, wabak dikawal. Hormon jerawat adalah akibat langsung badan androgen, testosteron dan estrogen. Ketika tahap hormon berubah-ubah, ia boleh merangsang pertumbuhan rambut dan kelenjar minyak aktiviti, yang meningkatkan produksi minyak.