Essential Oils For Acne

Jerawat menggalakkan perkembangan yang tidak normal dan perbezaan keratinosit, serta lagi mengasingkan pengeluaran. Jerawat aktifkan semula sistem imun melalui overexpression tol-seperti reseptor, protease-diaktifkan reseptor dan matrix metalloproteinase oleh keratinosit . Ia adalah penting untuk menyadari bahwa tidak ada umumnya diterima awal rawatan untuk PMH. Memandangkan disyaki bakteria penyebabnya penyakit, ia tidak mengejutkan bahwa topikal dan sistemik anti dadah dan topikal steroid telah berjaya rawatan.

ACNES

Jerawat sering berlaku dengan perubahan hormon remaja, namun, ia juga sangat biasa sebagai suatu keadaan di dewasa yang sering disertai oleh perubahan hormon dalam siklus menstruasi dan kehamilan. Walaupun tidak mengancam nyawa, jerawat bisa berlangsung selama bertahun-tahun dan diketahui telah serius alor gajah kesan seperti penurunan harga diri, kemurungan, frustrasi, dan pengeluaran sosial. Selain kekeliruan patologi, P. jerawat juga disyaki sedang berhati-hati terlibat dalam selepas pembedahan jangkitan, palsu kegagalan dan, yang lebih baru-baru ini, radang lumbar saraf akar utama untuk linu panggul. Antibiotik Oral biasanya digunakan untuk sederhana untuk jerawat yang teruk, terutama di belakang atau dada, dan membunuh bakteri dalam liang kulit.

Standard emas antibiotik seperti penisilin, vancomycin, tetracyclines, dan erythromycin sering menghilangkan bakteria, bagaimanapun, lebih dari setengah dari P. jerawat budaya yang sekarang menjalankan rintangan untuk lebih dari satu di atas antibiotik . Bakteria mengeluarkan banyak polypeptides, termasuk banyak luar sel enzim seperti protease, hyaluronidases, neuraminidases dan lain-lain yang mungkin terlibat dalam epitelium permeabilization dan radang penyusupan . Ia juga diketahui bahawa P. jerawat menghasilkan chemotactic faktor , proinflammatory cytokine-mendorong faktor (et al Smith., 1995) dan untuk mengaktifkan langsung dan tidak langsung melengkapi laluan (Webster et al. Kembali ke tahun 1978). Apabila radang merebak ke lapisan bersebelahan kelenjar folikel, ia dapat memicu reaksi berantai yang membawa beberapa saling luka-luka yang dipanggil sinus. Kajian oleh Hoffler et al. telah mendedahkan perbezaan dalam produksi enzim yang berbeza dengan propionibacterium diasingkan dari jerawat luka-luka untuk bakteria diasingkan dari sihat kawalan. Kajian ini penting dalam membezakan antigen bakteria yang menyebabkan sihat kawalan untuk menghasilkan perlindungan respon imun dan orang-orang yang mungkin terlibat dalam patogenesis.

Banyak orang dewasa kadang-kadang membangunkan ringan, terpencil jerawat luka-luka. Non-inflamasi dan mudah radang jerawat biasanya menyembuhkan tanpa bekas luka. Sederhana untuk teruk radang jerawat menyembuhkan, tapi sering meninggalkan bekas luka. Parut tidak hanya fisik; jerawat boleh emosi yg besar tekanan untuk remaja yang boleh mundur dengan menggunakan jerawat sebagai alasan untuk mengelakkan sukar penyesuaian peribadi.

Ia adalah berdebat apakah P. jerawat adalah etiological agen atau apakah diperhatikan kesan terapi antibiotik tertentu adalah disebabkan oleh anti radang . Menyumbang untuk ketidakpastian ini adalah yang P. jerawat adalah dominan ahli penduduk microbiota sihat kulit manusia dan eksklusif bakteria penghuni manusia biasa kelenjar folikel di muka . Namun demikian, beberapa in vitro dan vivo studi menunjukkan bahwa P. jerawat mendorong radang reaksi di tuan rumah keratinosit, sebocytes dan monosit, mempengaruhi tempatan pertumbuhan sel dan perbezaan –. Jerawat mana-mana tahap biasanya berlaku secara spontan dari awal hingga pertengahan 20-an, tapi yang besar minoriti pesakit, biasanya wanita, mungkin punya jerawat ke mereka 40-an; pilihan rawatan mungkin terhad kerana untuk melahirkan anak.

Jerawat Propionibacterium adalah gram-positif kulit manusia yang lebih suka anaerobik pertumbuhan syarat-syarat dan terlibat dalam patogenesis jerawat . Jerawat adalah salah satu yang paling biasa penyakit kulit dan memberi kesan yang lebih daripada 45 juta orang-orang di Amerika Syarikat. Dianggarkan hampir 20 persen dari semua lawatan ke ahli kulit yang berkaitan dengan rawatan jerawat.